تصاویر روستای علیشار (محرم 92)





تصاویر ارسالی از آقای علیرضا شیخلر
ببخشید که این مطلب رو مینویسم. اینو برای اونایی مینویسم که فکر میکنن عزای امام حسین (ع) رو عده خاصی توی روستا میگردونن و بقیه هیچ سهمی ندارن. برای اونایی که این دور هم بودن و هم حس بودن و یکدل بودن توی محرم رو حاضرن بخاطر پیش پا افتاده ترین موضوعات از هم بپاشونن. عزای امام ارثیه پدری هیچ کسی نیست که تعیین و تکلیف کنه که کی توی عزا باشه یا کی نباشه. اصلا یادمون میره توی این مراسم برای چی دور هم جمع میشیم. متاسفانه یا خوشبختانه شاهد اتفاقات تاسوعا و عاشورای امسال توی روستا نبودم اما به خود امام حسین قسم با این کارا شاید این محرم آخرین محرمی باشه که این مردم عزادار به خاطر امام حسین اینجوری دور هم هستن. تورو به مقدساتتون قسم نذارین دو دستگی توی مذهبی ترین اتفاق زندگیمون باعث بشه که ....
روستای ما، مسجد ما، هیئت ما احتیاج به چندتا بزرگتر داره. به کمک اونا احتیاج داره تا نذاره دوباره مسجد روستا خالی بشه. توی عزاداری که نمیشه یارکشی کرد و حزب راه انداخت. اونم توی روستای ما که شاید بیشترین جمعیت رو توی عید یا همین تاسوعا و عاشورا داره.
اینم بگم که تیکه ای از روستا توی ذهن و قلب هرکدوم از ما هست. چه اونایی که توی روستان چه اونایی که از روستا دورن. پس کسی تعیین تکلیف نکنه که فلانی شمایی که از ساوه یا فلان جا میای توی مراسم عزاداری فلان جایگاه رو داری و صف کشی کنیم و نوبت بازی راه بندازیم و ...
مجلس امام حسین صاحب داره اونم خود امام حسینه. پس لطفا کسی بیخودی کاسه داغتر از آش نشه.
والسلام....

با سلام